Σούπερ μάρκετ: Τα lockdown κέρδισαν τις ανατιμήσεις
Στο 2% η άνοδος των FMCGs στο εννεάμηνο του 2021
Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2021
Με ανάπτυξη που δεν συγκρίνεται με εκείνη του 2020 αλλά εξακολουθεί να προσθέτει τζίρο στα ταμεία των σούπερ μάρκετ κινείται η αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών.
Με βάση στοιχεία της IRI, έως τον φετινό Σεπτέμβριο η άνοδος των FMCGs είχε φτάσει το 2%, κυρίως χάρη στην υπερκατηγορία των τροφίμων και συγκεκριμένα, των συσκευασμένων.
Παρά, λοιπόν, την αύξηση τιμών δεν υπάρχουν μεγάλες αναπτύξεις και αυτό σχετίζεται με τις αγορές πανικού του 2020, ενώ την έκπληξη έκαναν τα αλκοολούχα, αφού το 2021 έκανε ποδαρικό με lockdown στην εστίαση.
Αναλυτικότερα, τα αλκοολούχα κατέγραψαν σε επίπεδο εννεαμήνου αύξηση πωλήσεων 13,6% από 12,3 το σύνολο του 2020. Τα μη αλκοολούχα ποτά έτρεξαν με 7,2%, τα συσκευασμένα τρόφιμα με 3,6% (από 12,6% ολόκληρο το 2020), τα σνακ με 2,1% από 12,6%, τα γαλακτοκομικά με 0,4% από 7,8% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 7,6% από 17,2%.
Μοναδική παραφωνία ήταν τα αρτύματα και τα μαγειρικά βοηθήματα, που από την περσινή ανάπτυξη της τάξης του 10,6%, το φετινό εννεάμηνο οι πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 2,7%.
Χριστίνα Παπαγιάννη
Πηγή: FOODReporter #0624/29-11-2021