Τα FMCGs Τρόφιμα και Ποτά παρουσίασαν θετική τάση


Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2024


Θετική τάση της τάξεως του +8,9% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με βάση τα πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ για το σύνολο του 2023. Σημειώνεται ότι οι πληθωριστικές πιέσεις αποτελούν το σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου. Ειδικότερα, όσον αφορά στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs), η NielsenIQ αναφέρει τη σημαντική διψήφια αύξηση των τιμών κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, ενώ προσθέτει ότι κατά το δεύτερο μισό της χρονιάς, παρουσιάζεται μια αποκλιμάκωση στις πληθωριστικές πιέσεις, με αντίστοιχη τόνωση των όγκων και της κατανάλωσης.

Συνολικά για το 2023, τα FMCGs αύξησαν τις πωλήσεις τους σε αξία κατά 9,1%, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ οι τιμές αυξήθηκαν με την ίδια ένταση, όπως και το 2022 (+8,7%) η ζήτηση παρουσίασε οριακή αύξηση, στο +0,4%. Σχετικά με τις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των FMCGs, τα Τρόφιμα και Ποτά παρουσίασαν θετική τάση της τάξεως του +9%, με τη ζήτηση να παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με το 2022. Αναφορικά, την πιο υψηλή αύξηση πωλήσεων σε αξία, σημείωσαν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης στο σύνολό τους με τις τεμαχιακές πωλήσεις τους να αυξάνονται επίσης, κατά 0,8%. Ο Βάιος Δημοράγκας, Διευθύνων Σύμβουλος της NielsenIQ, σχολίασε σχετικά, μεταξύ άλλων: «Στην πράξη, οι συνολικοί όγκοι δεν επηρεάστηκαν σημαντικά και μάλιστα με το κλείσιμο της χρονιάς σημείωσαν και οριακή άνοδο, προφανώς όμως με διαφορετική συμπεριφορά ανά κατηγορία και, κατά περίπτωση, με διαφοροποιημένο προϊοντικό μείγμα».

Τα μεγάλα καταστήματα συνέχισαν την αναπτυξιακή πορεία με +12,4%

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, για μια ακόμη χρονιά, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2500 τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία στο +12,4%, ενώ τον πιο χαμηλό σχετικά ρυθμό αύξησης (+7,2%) παρουσίασαν οι αίθουσες μεταξύ 1000-2500 τ.μ., οι οποίες ωστόσο πραγματοποιούν πάνω από το 40% του τζίρου του κλάδου. Παρατηρώντας την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ο τζίρος του λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκε κατά 8,1% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ υψηλότερες θετικές τάσεις παρουσίασε γενικά η περιφέρεια και ιδιαίτερα οι περιοχές της Κρήτης (+12,9%) και της Πελοποννήσου (+9,5%), με τις πληθωριστικές πιέσεις να είναι σημαντικά πιο έντονες σε σχέση με τα αστικά κέντρα.

Πηγή: Food Reporter #1105/2024-01-23