Με ανατροπές και ευκαιρίες έκλεισε το πρώτο τρίμηνο
Με ανατροπές και ευκαιρίες έκλεισε το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.
Τρίτη, 20 Απριλίου 2021
Η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου* κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +1,9% (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021**). Αντίστοιχα ο κλάδος των FMCGs παρουσιάζει σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο. Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία που αναπτύσσεται, στο +4,2%. Οι υπόλοιπες κατηγορίες, όπως τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία, κατά -8,9% & -7,4%. Τέλος, το σύνολο των κατηγοριών Bazaar εμφανίζει την πιο θετική τάση, στο +16,5%, ενώ τα Φρέσκα και επί Ζυγίω, στο +1,5%.
Οι ευκαιρίες
Αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης: ρούμι +67,7%, κρασιά +49,1%, ουίσκι +43,6%, μπίρες +27,3%. Η αύξηση στα αλκοολούχα οφείλεται στην αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης, που έχει αυξήσει την κατανάλωση αλκοόλ εντός του σπιτιού. Μια ακόμα αναστολή λειτουργίας καταστημάτων έχει ευνοήσει την ανάπτυξη των πωλήσεων στις βαφές μαλλιών (+22,0%) και στα αποτριχωτικά προϊόντα (+25,1%).
Ακόμα, η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%. Επίσης, η παραμονή στο σπίτι είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%) της λαδόκολλας (+28,4%). Τέλος, η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να παρουσιάζουν αύξηση στις πωλήσεις κατά +8,1%.
Τυπολογία καταστημάτων
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση, κατά+8,3%.
Ωστόσο, σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +3,2%. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για τις αγορές.
*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών.
**Πηγή: Nielsen.
Πηγή: Marketleader 12/04/2021