Καθώς η τιμή, η ευκολία και η γεύση είναι αναμφισβήτητα τρεις από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για μια βιομηχανία όπως τα αναψυκτικά, η πρόσφατη έρευνα του Play Innovation αναφέρει ότι η ζήτηση των καταναλωτών για φυσικά, υγιεινά και βιώσιμα προϊόντα μπαίνει πλέον και αυτή δυναμικά στο παιχνίδι.


Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2023


Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, η άκρως ανταγωνιστική βιομηχανία των αναψυκτικών αγωνίζεται να κρατηθεί στην κορυφή της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) ενόψει της αυξανόμενης πίεσης όσον αφορά στη μείωση χρήσης πλαστικών, αλλά και τη μείωση κατανάλωσης της ζάχαρης.

Η βιομηχανία παραγωγής αναψυκτικών έχει αναπτυχθεί κατά 1,7% την τελευταία πενταετία

Η έρευνα αναφέρει ότι, βάσει σχετικής έκθεσης του IBIS World, η βιομηχανία παραγωγής αναψυκτικών έχει αναπτυχθεί με μέτριο ετήσιο ρυθμό κατά 1,7% την τελευταία πενταετία. Προϊόντα όπως τα ενεργειακά ποτά έχουν «συμπληρώσει» την εν λόγω ανάπτυξη, αλλά η πτώση της κατανάλωσης αναψυκτικών έχει περιορίσει τα έσοδα των επιχειρήσεων της βιομηχανίας.

Σημειώνεται ότι οι σύγχρονες τάσεις των καταναλωτών έχουν αλλάξει τα δεδομένα, μετατοπίζοντας τη ζήτηση από τα ανθρακούχα προϊόντα με ζάχαρη, σε πιο εναλλακτικά αναψυκτικά τα οποία συμβαδίζουν με την τάση για υγιεινή διατροφή. Επιπρόσθετα, καθώς ο ανταγωνισμός των τιμών αυξάνεται λόγω της έντονης ζήτησης για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, παράλληλα με το γεγονός ότι τα περιθώρια κέρδους σταδιακά μειώνονται, οι εναλλακτικές λύσεις υψηλής διατροφικής αξίας (ιδιαίτερα τα προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα ζάχαρης) είναι οι ανερχόμενοι πρωταγωνιστές στην αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων. Στο εγγύς μέλλον, τα μη ανθρακούχα ποτά αναμένεται να ξεπεράσουν τους ανθρακούχους «ανταγωνιστές» τους, σύμφωνα με το Play Innovation.

Το 51% των ερωτηθέντων εξέφρασαν ότι αναζητούν πάντα τρόφιμα και ποτά χωρίς ζάχαρη

Ειδικότερα, υπάρχουν τέσσερις βασικοί παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τη μετατόπιση προς την κατηγορία των πιο υγιεινών αναψυκτικών. Αρχικά, πολλοί καταναλωτές, όχι μόνο περιορίζουν τις θερμίδες στη διατροφή τους, αλλά αποζητούν αναψυκτικά με υψηλή διατροφική αξία. Διαπιστώθηκε από την έρευνα ότι το 61% των Αυστραλιανών καταναλωτών, δήλωσε ότι ενδιαφέρεται λιγότερο για τη μέτρηση των θερμίδων και περισσότερο για την περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά των τροφίμων και ποτών.

Επίσης, το «κίνημα» κατά της ζάχαρης είχε μεγάλο αντίκτυπο στις αγοραστικές αποφάσεις. Οι Αυστραλοί καταναλωτές ήδη κάνουν αλλαγές με βάση τον συγκεκριμένο παράγοντα, καθώς το 51% των ερωτηθέντων της έρευνας, εξέφρασαν ότι αναζητούν πάντα τρόφιμα και ποτά χωρίς ζάχαρη.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ανάμεσα στους βασικούς παράγοντες, βρίσκεται και το γεγονός ότι οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε φυσικά προϊόντα με στόχο οι ίδιοι να ενισχύσουν την υγεία τους έναντι των συμβατικών επιλογών με «τεχνητή γεύση». Συγκεκριμένα, τα έτοιμα προς κατανάλωση τσάγια και τα προϊόντα με φυσικά γλυκαντικά ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τον περιορισμό της κατανάλωσης των παραδοσιακών ανθρακούχων αναψυκτικών.

Οι σημερινοί καταναλωτές ενδιαφέρονται για την ακεραιότητα και τις αξίες μιας επιχείρησης. Θέλουν εκείνες να έχουν θετικό αντίκτυπο στον κόσμο και το περιβάλλον, και ως εκ τούτου, λαμβάνουν πιο συνειδητές αποφάσεις αγοράς. Ειδικότερα, το 83% των ερωτηθέντων της έρευνας του Play Innovation εξέφρασε την προτίμηση του για επωνυμίες οι οποίες δείχνουν διαφάνεια ως προς τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται τα τρόφιμα και τα ποτά.

Το 61% δίνει, επίσης, μεγαλύτερη προσοχή στις τοπικές μάρκες και τους μικρούς κατασκευαστές από ό,τι πριν κάποια χρόνια.

ΗΠΑ: Η ανάπτυξη της κατηγορίας των FMCG προέρχεται κυρίως από τον έτοιμο προς κατανάλωση καφέ

Εστιάζοντας το ενδιαφέρον στις ΗΠΑ, η ατομική κατανάλωση αναψυκτικών των Αμερικανών μειώνεται σταδιακά από το 2016, σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας. Ωστόσο, η ανάπτυξη της κατηγορίας των FMCG προϊόντων προέρχεται κυρίως από τον έτοιμο προς κατανάλωση καφέ (ιδιαίτερα τον κρύο καφέ). Αναφορικά ο έτοιμος προς κατανάλωση κρύος καφές θεωρείται ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση απέναντι στα ενεργειακά ποτά και την κλασσική σόδα στην Αμερική.

Πηγή: Food Reporter #0986/2023-07-03