Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2025


Το 2024, η αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) διατήρησε την ανοδική της πορεία, αν και με πιο συγκρατημένους ρυθμούς ανάπτυξης συγκριτικά με το εντυπωσιακό 2023. Σύμφωνα με το Market View της Circana για τον Νοέμβριο 2024, η συνολική αξία πωλήσεων έφτασε τα 10,87 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,1% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Παρά την επιβράδυνση, τα τρόφιμα και τα ποτά παραμένουν οι αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές της αγοράς, αποτελώντας τη ραχοκοκαλιά της ανάπτυξης.

Μη αλκοολούχα και αλκοολούχα ποτά στο προσκήνιο

Τα τρόφιμα διατήρησαν την κυριαρχία τους με μερίδιο αγοράς 81,8% στη συνολική αξία πωλήσεων. Τα συσκευασμένα τρόφιμα παρουσίασαν μέτρια αύξηση 1,6%, ενώ οι πιο δυναμικές κατηγορίες περιλάμβαναν τα σνακ, τα γαλακτοκομικά και τα κατεψυγμένα τρόφιμα, που κατέγραψαν αυξήσεις 3,4%, 4,2% και 5,3% αντίστοιχα. Τα μη αλκοολούχα ποτά ξεχώρισαν με άνοδο 6,9%, ενώ τα αλκοολούχα ποτά ακολούθησαν με αύξηση 6,5%, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή προτίμηση των καταναλωτών για αυτά τα προϊόντα.
Η επιτυχία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL) συνεχίστηκε και το 2024, με το μερίδιο αγοράς τους να φτάνει το 27,4%, από 26,7% την προηγούμενη χρονιά. Η άνοδος αυτή αντικατοπτρίζει τη στροφή των καταναλωτών προς πιο οικονομικές επιλογές, ιδιαίτερα σε συνθήκες οικονομικής πίεσης. Οι κατηγορίες των τροφίμων και ποτών διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη, με τα προϊόντα PL να αποδεικνύονται ιδιαίτερα ανταγωνιστικά. Από την άλλη πλευρά, οι κατηγορίες εκτός τροφίμων, όπως η υγεία και η ομορφιά, καθώς και τα οικιακά είδη, παρουσίασαν στασιμότητα ή ελαφρά πτώση. Η κατηγορία της προσωπικής φροντίδας σημείωσε μείωση 0,5%, ενώ τα οικιακά είδη υποχώρησαν κατά 0,4%, γεγονός που φανερώνει ότι οι καταναλωτές εστιάζουν σε βασικά προϊόντα και καθημερινές ανάγκες. Συνολικά, η αγορά των FMCGs το 2024 χαρακτηρίστηκε από μια πιο ισορροπημένη ανάπτυξη, με τα τρόφιμα και τα ποτά να διατηρούν τον ηγετικό τους ρόλο. Παρά τη συγκρατημένη αύξηση, οι πωλήσεις σε βασικές κατηγορίες παραμένουν ανθεκτικές, υπογραμμίζοντας την αδιαπραγμάτευτη θέση τους στο καλάθι. Η ενισχυμένη παρουσία των PL, σε συνδυασμό με τη σταθερή ζήτηση για τρόφιμα, συνεχίζει να οδηγεί τη συνολική ανάπτυξη.

Φωτεινή Αποστόλου

 

Πηγή: FoodReporter 15 Ιανουαρίου 2025 #1326, σελίδα 3.