Σούπερ μάρκετ: Τι κοιτάζουν 17 αλυσίδες για να βάλουν νεοεισερχομενους προμηθευτές στα ράφια τους
Καινοτομία, τιμή προϊόντος και ποιότητα – συσκευασία, είναι οι βασικοί παράγοντες κατά σειρά, οι οποίοι καθορίζουν την πιθανότητα να τοποθετηθεί στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ μία νεοεισερχόμενη παραγωγική επιχείρηση με τα προϊόντα της.
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020
Αυτό προκύπτει από πρόσφατα στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα προς 22 αλυσίδες του εγχώριου λιανεμπορίου, εκ των οποίων απάντησαν οι 17.
Ένα από τα σούπερ μάρκετ που απάντησαν σχετικά ανέφερε επίσης ότι αξιόλογο ρόλο διαδραματίζει το εύρος των προϊόντων της κατηγορίας, το οποίο όταν είναι πολύ μεγάλο, οι χώροι των ραφιών ακόμη και σε μεγάλα καταστήματά της δεν επαρκούν, οπότε η τοποθέτηση στο ράφι καθίσταται πρακτικά δύσκολη. Η ίδια αλυσίδα ανέφερε επίσης ότι επιδιώκει σε κάθε περίπτωση, να υπάρχουν στο ράφι ποικιλία ομοειδών προϊόντων προκειμένου ο καταναλωτής να έχει τη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών. Επιπλέον, δύο από τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ απάντησαν στο σχετικό ερωτηματολόγιο, επισήμαναν ότι θέτουν συγκεκρμένες προϋποθέσεις, προκειμένου να τοποθετήσουν ένα προϊόν νεοεισερχόμενης προμηθευτικής επιχείρησης στα ράφια τους, επισημαίνοντας ότι αυτές οι προϋποθέσεις δεν διαφέρουν από εκείνες που ισχύουν και για τους υπόλοιπους προμηθευτές, με τους οποίους συνεργάζονται.
Στο επίκεντρο η διεθνής αναγνώριση των πιστοποιήσεων διασφάλισης ποιότητας και καταξιωμένες επιχειρήσεις
Μάλιστα, η μία εκ των δύο δήλωσε ότι τηρεί σε κάθε περίπτωση ως βασική προϋπόθεση, τη διεθνή αναγνώριση των πιστοποιήσεων διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων, και ότι προτιμά επιχειρήσεις που είναι καταξιωμένες και έχουν διαχρονική παρουσία στον κλάδο τους.
Ισχυρό προωθητικό πλάνο και ικανοποιητική συμφωνία σε παροχές και τρόπο πληρωμής
Μία ακόμα εταιρεία σούπερ μάρκετ απάντησε από την πλευρά της, ότι τα κριτήρια με τα οποία γίνεται η τοποθέτηση προϊόντων ενός νεοεισερχόμενου προμηθευτή για όλες τις κατηγορίες προϊόντων είναι η καινοτομία που προτείνει, το ισχυρό προωθητικό πλάνο που θα προδιαθέτει για σημαντικές πωλήσεις καθώς και η ικανοποιητική συμφωνία αναφορικά με τον τρόπο και τους όρους πληρωμής.
Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης
Πηγή: FoodReporter Τεύχος #0281 20/5/2020