Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις στον κλάδο τροφίμων και ποτών για το 2021
Τις παγκόσμιες τάσεις στον κλάδο των τροφίμων και των ποτών για το 2021 επιχειρεί να καταγράψει η έρευνα που πραγματοποίησε η Mintel.
Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021
Η πανδημία του κορονοϊού έφερε διαρθρωτικές αλλαγές στην ανθρώπινη συμπεριφορά, κάτι που σημαίνει ότι οι τάσεις στα τρόφιμα και τα ποτά για το τρέχον έτος λαμβάνουν υπόψη τα πρόσφατα γεγονότα. Μερικά λοιπόν από τα trends που αναμένεται να κυριαρχήσουν τον συγκεκριμένο κλάδο σύμφωνα με την έρευνα είναι τα παρακάτω:
Η σημασία της τελετουργίας
Η ανάγκη των καταναλωτών για ηρεμία και έλεγχο θα μπορούσε να καλυφθεί από διάφορες τελετουργίες όπως η προετοιμασία, η παρουσίαση και η κατανάλωση. Συγκεκριμένα, το 77% των ενήλικων στην Κίνα συμφωνούν ότι το να έχουν μια αίσθηση τελετουργίας στην καθημερινή τους ζωή, λειτουργεί θετικά στην ψυχολογία τους, όπως για παράδειγμα η προετοιμασία μιας ζεστής κούπας καφέ ή τσάι.
Σνακ-συντροφιά στις δραστηριότητες κατά του άγχους
Μέσα στα επόμενα χρόνια θα δημιουργηθούν λειτουργικά τρόφιμα και ποτά θα προσθέτουν μια εμπειρία «πραγματικής ζωής σε εικονικές εκδηλώσεις όπως για παράδειγμα η κατανάλωση ενεργειακών σνακ την ώρα που κάποιος παίζει video games δράσης ή χαλαρωτικά ποτά σε συνδυασμό με ένα διαδικτυακό σεμινάριο διαλογισμού.
Η τεχνολογία θα προσφέρει περισσότερες αποδείξεις και κίνητρα για υγιεινές συνήθειες
Η ανάγκη για σκευάσματα που θα ωφελούν την ψυχική και συναισθηματική υγεία αναμένεται να οδηγήσει σε άνθηση των λειτουργικών προϊόντων. Ωστόσο, οι καταναλωτές χρειάζονται αποδείξεις ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα ανταποκρίνονται πλήρως σε αυτό που υπόσχονται. Σε αυτό το πρόβλημα δίνει απάντηση η τεχνολογία καθώς οι εταιρείες θα μπορούν να μοιράζονται πληροφορίες από εμπειρογνώμονες ή συμπεράσματα ερευνών στις συσκευασίες μέσω QR codes.
Έξυπνη διατροφή
Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες και φορείς δημόσιας υγείας θα αντλήσουν πληροφορίες από εφαρμογές και φορητές συσκευές, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν σας εργαλεία για την παροχή κινήτρων για την υιοθέτηση μιας υγιεινής διατροφής.
Συνδυασμός γεύσης και ποιότητας ανεξαρτήτως προϋπολογισμού
Οι καταναλωτές θα αναζητήσουν επιλογές για γρήγορα γεύματα ως πρακτικές λύσεις υψηλής ωστόσο ποιότητας για ειδικές περιστάσεις όπως είναι πλέον το «hometainment».
Οι ηθικές προσδοκίες των καταναλωτών
Η πανδημία του κορονοϊού έχει αναδείξει την ανάγκη για την στήριξη του συνανθρώπου. Έτσι, είναι ευκαιρία για τις εταιρείες και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προσφέρουν προϊόντα σε σωστές τιμές, τα οποία παράγονται σε ένα ηθικό πλαίσιο και σέβονται το περιβάλλον. Μια ακόμη σημαντική δέσμευση είναι η δημιουργία οικονομικών και παράλληλα θρεπτικών τροφίμων, τα οποία θα διευρύνουν την πρόσβαση σε πιο υγιεινές επιλογές. Από την άλλη, οι καταναλωτές μπορούν να αποδεχθούν μια μετριοπαθή αύξηση στην τιμή εφόσον αυτή συνοδεύεται από εξηγήσεις για το πώς συνδέεται με την ποιότητα και την ασφάλεια.
Ενδυνάμωση της προσωπικής έκφρασης μέσα από το πάθος για φαγητό και ποτό
Το φαγητό και το ποτό μετατράπηκε σε μια ασφαλή μορφή απόδρασης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μέσα στους επόμενους 12 μήνες οι εταιρείες τροφίμων, ποτών και delivery θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν τα brands προκειμένου να εκφραστούν αλλά και να επανασυνδεθούν με τις πατροπαράδοτες γεύσεις.
Ματίνα Χαρκοφτάκη
Πηγή: FOODReporter #0422/13-01-2021