«Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των αλυσίδων λιανικής πρέπει να επενδύσουν περισσότερο στα καταστήματα, αλλά το κατακερματισμένο καθεστώς επιχειρηματικών χρεώσεων για την ανάλογη επένδυση αποδεικνύεται παράλληλα και τιμωρητικό σχετικά με την υιοθέτηση αυτής της κατεύθυνσης»


Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2019


 

Τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ δύσκολα για το λιανικό εμπόριο και η προσπάθεια είναι να μην χαθεί ο προσανατολισμός και οι μεγάλες εγκαταστάσεις (τα πάρκα) λιανικής πώλησης. Οι δημοσιογράφοι δεν ρωτούν εάν θα υπάρξουν περισσότερα από αυτά, αλλά ποια θα επιβιώσουν και κάτω από ποιες συνθήκες.

Μια σεισμική μετατόπιση λαμβάνει χώρα στο λιανικό εμπόριο. Οι νέες τεχνολογίες οδηγούν και ενισχύουν μια αλλαγή στον τρόπο που αγοράζουμε τα πράγματα. Το διαδίκτυο μας απελευθερώνει. Μας επιτρέπει να ψωνίζουμε στο σπίτι, στην εργασία και όπου αλλού θα θέλαμε ή θα μας ήταν βολικό. Μας επιτρέπει να συγκρίνουμε τις τιμές ενώ βρισκόμαστε στο εργαστήριο και έχουμε πρόσβαση σε σχόλια σχετικά με τα προϊόντα ακόμη και όταν λαμβάνουμε συμβουλές από τους ειδικούς στο κατάστημα.

Οι ηλεκτρονικές και ψηφιακές αγορές είναι η νέα πραγματικότητα για το λιανικό εμπόριο

Οι αγορές στο Internet αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το 30% όλων των αγορών εκτός των τροφίμων και η αναλογία των τροφίμων που αγοράζονται μέσω διαδικτύου αυξάνεται επίσης. Και υπάρχουν πολλές άλλες τεχνολογίες που αλλάζουν τον τρόπο που ψωνίζουμε. Τα μηχανήματα αυτόματης σάρωσης έχουν γίνει ένα πανταχού παρόν μέρος του παντοπωλείου μας. Οι εφαρμογές παρέχουν βοήθεια για την εύρεση, το μέγεθος και την αγορά προϊόντων και η χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας θα το κάνει πιο εύκολο για τους πελάτες.

Η διαφορά μεταξύ των εμπορικών σημάτων που ευδοκιμούν, εκείνων που επιβιώνουν και εκείνων που τελικά αποτυγχάνουν μπορούν συνήθως να βρεθούν στην ικανότητά τους να αγκαλιάζουν αυτές τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες.

Οι καταναλωτές μπορούν να περιηγηθούν στο διαδίκτυο πριν αγοράσουν το κατάστημα ή να επιλέξουν να δοκιμάσουν ένα προϊόν στο κατάστημα πριν κάνουν μια τελική αγορά online. Όλα αυτά εξηγούν γιατί οκτώ από τους δέκα κορυφαίους λιανοπωλητές διαδικτύου έχουν επίσης φυσική παρουσία στο δρόμο.

Αλλά η θετική ανταπόκριση των καταναλωτών και η αλλαγή συμπεριφοράς μίας γενιάς απαιτεί επενδύσεις. Καθώς αλλάζει ο ρόλος των φυσικών και ψηφιακών καταστημάτων, η πρόκληση είναι η επανεκπαιδεύση του προσωπικού διατηρώντας ταυτόχρονα τις ανταγωνιστικές τιμές που είχαμε συνηθίσει.

Πώς οι στρατηγικές κατευθύνσεις ανταποκρίνονται σε μια μεταβαλλόμενη αγορά

Πολλές μέθοδοι επεξεργάζονται την επανεφεύρεση του φυσικού καταστήματος, καθιστώντας τους «πολύμορφες και πολλαπλές δομές λιανικής» ζωντανές. Το καταναλωτικό κοινό θέλει κάτι περισσότερο από έναν προορισμό λιανικής πώλησης, θέλει μια τοποθεσία για να συναντήσει, να φάει και να πιει, έναν τόπο για υπηρεσίες και εμπειρίες, καθώς και κατάστημα. Οι έμποροι λιανικής πώλησης που μπορούν να επανερευνήσουν αυτό το μοντέλο με επιτυχία θα επιμείνουν να το κάνουν.

Ωστόσο, μια ανοδική τάση των δημοσίων δαπανών που προέρχονται από την κάθε κυβέρνηση καθιστά μια αντίστοιχη επένδυση όπως παραπάνω περιγράψαμε σχεδόν αδύνατη. Στο Ηνωμένο Βασίλειο ειδικά, οι τιμές των αγαθών συνεχίζουν να ανεβαίνουν στα ύψη σε συνάρτηση με την μείωση του αριθμού των επιχειρήσεων οι οποίες ενεργοποιούνται στο λιανεμπόριο,. Η εισφορά μαθητείας για νέο προσωπικό είναι τόσο άκαμπτη ώστε να μην είναι τίποτα περισσότερο από φόρο για την απασχόληση. Ακόμη και οι πρωτοβουλίες που υποστηρίζονται από τους λιανοπωλητές, όπως ο νέος μισθός διαβίωσης, μπορούν να επιβάλουν σημαντικό κόστος στις επιχειρήσεις που αγωνίζονται να επιβιώσουν. Αυτά τα έξοδα είναι σωρευτικά και επιβαρύνουν την χρηματοοικονομική απόδοση. Έτσι απαντούν το House of Fraser, όπως και το HMV, και επίσης η Patisserie Valerie.

Οι επικεφαλής διευθυντές των κορυφαίων επιχειρήσεων επιμένουν ότι πρέπει να επενδύσουν περισσότερα στα καταστήματα τους, αλλά το σύστημα των κατακερματισμένων επιχειρηματικών χρεώσεων συνιστά ‘τιμωρία’ και όχι πεδίο ανάπτυξης του επιχειρείν. Ενώ οι πολιτικοί με τις αποφάσεις τους παραβιάζουν τα άκρα των καταστημάτων σε πολλούς τοπικούς δρόμους, δημιούργησαν επίσης ένα φορολογικό σύστημα το οποίο αποθαρρύνει τους εμπόρους λιανικής να τα παραλάβουν.

Η Βρετανία είναι ηγέτης στον τομέα λιανικής. Οι τουρίστες ταξιδεύουν από όλο τον κόσμο για να επωφεληθούν από τα ψώνια στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αλλά αυτό δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο. Υπάρχει ένα σημείο καμπής στην πορεία ανάπτυξης. Αφήνουμε τις επιχειρήσεις και τα εμπορικά σήματα, τις ακριβές περιοχές και τα εμπορικά κέντρα να μαραζώσουν; Ή, υποστηριζόμενη από λογικές κυβερνητικές πολιτικές, βοηθούμε το λιανικό εμπόριο και τα τρία εκατομμύρια των εργαζομένων του ζουν από αυτό, δημιουργώντας ένα μέλλον καλύτερων θέσεων εργασίας, καινοτόμων τεχνολογιών για να κρατηθεί στην κορυφή ως προς το λιανικό εμπόριο; Αυτό είναι το μέλλον που οι παράγοντες του Λιανεμπορίου θέλει να δει.