Στο +32,7% ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων πριν την επιβολή των νέων μέτρων


Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2020


Θεαματική αύξηση κατέγραψε ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κατά την εβδομάδα που τελείωσε στις 8 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, που αφορούν σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη.

Συγκεκριμένα, η αύξηση για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, καθώς και τα είδη bazaar, παρουσίασε αύξηση της τάξης του 32,7% κατά τη συγκεκριμένη εβδομάδα. H ανάπτυξη αυτή, σύμφωνα με τη Nielsen, είναι αποτέλεσμα των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες της εν λόγω εβδομάδας, ως καταναλωτική αντίδραση στην εξαγγελία που έλαβε χώρα στις 5 Νοεμβρίου για το επερχόμενο lockdown.

Καλύτερα προετοιμασμένοι οι καταναλωτές

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή η αύξηση των πωλήσεων ήταν σαφώς λιγότερο έντονη σε σχέση με αυτήν που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη εβδομάδα πριν την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πρώτο lockdown (την εβδομάδα που τελείωσε στις 15 Μαρτίου), όταν με βάση τις μετρήσεις της Nielsen οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά +85%, γεγονός που υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία.

Ευνοημένες οι μεγάλες αίθουσες

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου, κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά +48,1%, ενώ τα Large Supermarkets (καταστήματα 1.000-2.499 τ.μ.) κατά +35,2%.

Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Ειδικότερα, στο νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή να παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης +33,9%. Θετική ήταν η τάση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (26/10 – 1/11) στον νομό, οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +2,4%. Το συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω εβδομάδα είχε δύο αργίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, έναντι μίας την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα.

Πηγή: FOODReporter #0394/19-11-2020