Η ρεαλιστική απεικόνιση της σύγχρονης πραγματικότητας στους πέντε παράγοντες που θα καθορίσουν τις καταναλωτικές αγορές το 2024
Τις πέντε κυρίαρχες τάσεις οι οποίες θα επηρεάσουν τις παγκόσμιες καταναλωτικές αγορές μέσα στο 2024 ανακοίνωσε η Mintel.
Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2023
Συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει ότι επικεντρώνεται στην αυξανόμενη σημασία των ανθρώπινων σχέσεων, την αντιμετώπιση της πραγματικότητας που έχει επιβάλλει η κλιματική αλλαγή και η αβεβαιότητα σχετικά με τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης. Αναφορικά, οι πέντε πυλώνες στους οποίους θα κινούνται οι καταναλωτικές αγορές την επόμενη σύμφωνα με τη Mintel: Being Human, More Than Money, Relationship Renaissance, New Green Reality, Positive Perspectives.
Η ανησυχία των καταναλωτών μπροστά στις αναδυόμενες τεχνολογίες
Οι αναλυτές της Mintel σημειώνουν ότι οι ταχέως εξελισσόμενες τεχνολογίες που τροφοδοτούνται με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (AI) προβλέπεται να ξεπεράσουν την ανθρώπινη παραγωγή. «Ενώ οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις μαθαίνουν να ισορροπούν τη χρήση αυτής της αναδυόμενης τεχνολογίας, οι καταναλωτές θα αρχίσουν να εκτιμούν περισσότερο τι κάνει τους ανθρώπους τόσο μοναδικούς. Θα προκύψει μια νέα ετικέτα «human-as-premium», δίνοντας μεγαλύτερη επιρροή στους τεχνίτες που μπορούν να αξιοποιήσουν το δημιουργικό τους πνεύμα που υπάρχει έξω από έναν αλγόριθμο» σχολιάζουν εντός της έρευνας.
Το κοινωνικό και συναισθηματικό πρόσημο μιας επιχείρησης
Επιπρόσθετα, άλλος ένας σημαντικός παράγοντας που θα επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά είναι η κοινωνική και συναισθηματική αξία μιας επωνυμίας. Σημειώνεται ότι θα αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία καθώς οι καταναλωτές κοιτάζουν περισσότερο το τι σημαίνει μια επωνυμία για αυτούς σε προσωπικό επίπεδο.
Διατήρηση της αισιοδοξίας για τον περιορισμό του αντίκτυπου της κλιματικής κρίσης
Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο ότι η παθητική προσέγγιση της κλιματικής κρίσης από τις επιχειρήσεις του κλάδου δεν αρκεί για την αντιμετώπιση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προκλήσεων. «Η ενθάρρυνση των καταναλωτών με στόχο να διατηρείται μια αίσθηση σκοπού και αισιοδοξίας, οδηγεί στην αντίληψη ότι οι συλλογικές προσπάθειές τους μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στην ευημερία του πλανήτη» επισημαίνουν οι αναλυτές.
Γνήσια προϊόντα, υπηρεσίες και... λόγια
Μεταξύ άλλων, στην έρευνα υπογραμμίζεται ότι η άνοδος των τιμών και η πολιτική αστάθεια θα συνεχίσουν να τροφοδοτούν την παγκόσμια αβεβαιότητα, ενώ οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των ανησυχιών των καταναλωτών, με την τεχνητή νοημοσύνη να προσθέτει επίσης ένα νέο επίπεδο αβεβαιότητας. «Αντί να αντιστέκονται στον αντίκτυπο πολλαπλών πηγών αβεβαιότητας, οι επωνυμίες πρέπει να απομακρυνθούν από την “εξυγιαντική” τους απεικόνιση της πραγματικότητας και να υιοθετήσουν μια πιο ρεαλιστική απεικόνιση, παρουσιάζοντας γνήσια προϊόντα και υπηρεσίες» σχολιάζουν οι αναλυτές της Mintel.
Πηγή: Food Reporter #1037/2023-10-09