Η Costco ανοίγει το πρώτο της κατάστημα στην Κίνα αλλά το κλείνει λόγω «κοσμοσυρροής»
Η Costco άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Κίνα - και αμέσως έπρεπε να το κλείσει μέσα στην ίδια ημέρα λόγω των ανησυχιών για θέματα ασφάλειας των καταναλωτών που μπορεί να προκληθούν λόγω κοσμοσυρροής.
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2019
Ο Αποθηκάριος της Λιανικής και ενώ δεν είχε σχεδόν ακόμα «κοπεί η κορδέλα εγκαινίων» στο νέο του κατάστημα στη Σαγκάη, παρατήρησε τους καταναλωτές να έχουν «πλημμυρίσει» τους διαδρόμους, όπως φαίνεται σε διάφορες θέσεις Twitter.
Χιλιάδες άνθρωποι συνωστίστηκαν στην είσοδο και στους διαδρόμους του καταστήματος στη συνοικία Minhang της Σαγκάης, ενώ, σύμφωνα με μια έκθεση του Reuters, συγκεκριμένα μηνύματα αναρτημένα έξω από το κατάστημα προειδοποιούσαν τους εισερχόμενους αγοραστές ότι θα έπρεπε να περιμένουν τρεις ώρες για να σταθμεύσουν.
Η Costco δημοσίευσε ανακοίνωση στους τοπικούς χρήστες της επίσημης εφαρμογής της νωρίς την προηγούμενη ημέρα το απόγευμα λέγοντας ότι δεν θα επιτρέψει πλέον περισσότερους πελάτες μέσω των εισόδων του καταστήματος, επικαλούμενη μια κατάσταση "υπερπλήρωσης" στο εσωτερικό του καταστήματος και το χάος της κυκλοφορίας οχημάτων στις γύρω περιοχές.
«Λόγω της κοσμοσυρροής και για να σας προσφέρουμε μια καλύτερη εμπειρία αγορών, η Costco θα κλείσει προσωρινά το απόγευμα της 27ης Αυγούστου. Παρακαλώ αποφύγετε να έρθετε», ανέφερε η ειδοποίηση.
Ένας εκπρόσωπος της Costco είπε ότι το κατάστημα είχε προγραμματιστεί να ανοίξει κανονικά την Τετάρτη επόμενη της 27ης Αυγούστου.
Ενώ αυτή ήταν η πρώτη παρουσία – «εισβολή» της Costco στην Κίνα, η Costco εισήλθε για πρώτη φορά στη χώρα το 2014 με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην online αγορά του Tmall της Alibaba Groups.
Μιλώντας για διεθνή επέκταση απευθυνόμενη στους αναλυτές τον περασμένο Μάιο, ο Richard Galanti, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, CFO και Διευθυντής της Costco, σημείωσε ότι εκτός από το κατάστημα της Σαγκάης, η Costco σχεδίαζε ένα άλλο κατάστημα στην Κίνα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. «Αυτό δεν είναι διαφορετικό από αυτό που κάναμε σε άλλες χώρες», είπε.
«Είμαστε τυχεροί, με την έννοια ότι έχουμε μια επιτυχημένη επιχείρηση στην Ταϊβάν», πρόσθεσε, «την οποία μπορέσαμε να φέρουμε κοντά στους δυνητικούς καταναλωτές μας. Αλλά θέλουμε να επενδύσουμε μέσα από την χώρα που μας φιλοξενεί σε Ανθρώπινο δυναμικό και όπως κάνουμε σε άλλες χώρες, να ξεκινήσουμε με μια πολύ μικρή ομάδα ανθρώπων σαν «πυρήνα» για την λειτουργία που είναι expats, αλλά πραγματικά να την αναπτύξουμε με πόρους από την εγχώρια αγορά στελεχών και εργαζομένων. Και αν η προσπάθεια μας στην Κίνα είναι πολύ επιτυχημένη, είμαστε απόλυτα ευτυχείς να έχουμε δύο μονάδες τα πρώτα δύο ή τρία χρόνια και τέσσερις ή πέντε συνολικές μονάδες, τέσσερα ή πέντε χρόνια αφότου ανοίξαμε το πρώτο μας κατάστημα, οπότε η κατεύθυνση μας είναι προς τα εκεί.».
Με βάση το χθεσινό άνοιγμα στην Κίνα, φαίνεται ότι η Costco μπορεί να έχει μια νέα επιτυχημένη χώρα στο πλαίσιο των επιχειρηματικών της πλάνων ανάπτυξης στην διεθνή αγορά.