Η ανθεκτικότητα της ελληνικής αγοράς των FMCGs το 2024
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2024
Η ελληνική αγορά προϊόντων ταχείας κατανάλωσης (FMCGs) συνεχίζει να παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα στο εννεάμηνο του 2024, με αύξηση 3,7% στον συνολικό τζίρο συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Τα στοιχεία από την πρόσφατη ανάλυση της αγοράς της NielsenIQ υποδεικνύουν ότι η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην αυξημένη κατανάλωση, ενώ ο ρόλος των τιμών είναι μικρότερος σε σχέση με το 2023, όταν η αύξηση οφειλόταν περισσότερο στις ανατιμήσεις. Η κατηγορία των τροφίμων και ποτών διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της αγοράς, σημειώνοντας αύξηση 4,7%.
Ειδικότερα, τα τρόφιμα παρουσίασαν άνοδο 4,3%, ενώ τα ποτά ενισχύθηκαν κατά 7,9%, ανεβάζοντας τον συνολικό τζίρο της κατηγορίας στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ από 5,73 δισεκατομμύρια το 2023. Τα φρέσκα και χύμα προϊόντα κατέγραψαν επίσης σημαντική αύξηση 4,5%, φτάνοντας τα 2,613 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, ενώ τα προϊόντα bazaar, αν και με πιο μετριοπαθή ανάπτυξη, αυξήθηκαν κατά 1,8%, φτάνοντας τα 632 εκατομμύρια ευρώ. Η εξέλιξη των πωλήσεων αντανακλά τη μεταστροφή των καταναλωτικών συνηθειών, με τους Έλληνες καταναλωτές να δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για τα τρόφιμα και ποτά, τα οποία καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, φτάνοντας το 54,8% του συνολικού τζίρου των FMCGs. Ακολουθούν τα φρέσκα και χύμα προϊόντα με 23,9%, ενώ τα προϊόντα bazaar, τα οικιακά είδη και τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς αντιστοιχούν σε μικρότερα ποσοστά. Η εικόνα της ελληνικής αγοράς ακολουθεί την παγκόσμια τάση, όπου η κατανάλωση αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης του τζίρου, ενώ οι τιμές δείχνουν σημάδια σταθεροποίησης ή και μείωσης. Οι διαρκείς αυξήσεις στον τζίρο των FMCGs μαρτυρούν την ανθεκτικότητα της ζήτησης, παρά τις οικονομικές πιέσεις και τις πληθωριστικές τάσεις, καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν έμφαση σε προϊόντα διατροφής και καθημερινής ανάγκης.
Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ, οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι σε σχέση με πέρυσι, με την ψυχολογία τους να δείχνει σημάδια βελτίωσης και να νιώθουν περισσότερη σταθερότητα. Παρά την ενισχυμένη αισιοδοξία, η συγκρατημένη προσέγγιση στις δαπάνες εξακολουθεί να κυριαρχεί. Η συνεχής άνοδος των τιμών στα τρόφιμα παραμένει η κύρια ανησυχία των καταναλωτών παγκοσμίως, επιδεινώνοντας τον αντίκτυπο στην αγοραστική τους συμπεριφορά.
Τα PL καταλαμβάνουν πλέον το 24,7% του καλαθιού του μέσου νοικοκυριού
Η έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ δείχνει ότι οι καταναλωτές αισθάνονται πιο σταθεροί συγκριτικά με πέρυσι, όμως παραμένουν επιφυλακτικοί στις δαπάνες τους. Η συνεχής άνοδος των τιμών στα τρόφιμα αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία παγκοσμίως, επηρεάζοντας τις αγοραστικές τους συνήθειες. Ως αποτέλεσμα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) κερδίζουν έδαφος, καταλαμβάνοντας πλέον το 24,7% του καλαθιού του μέσου νοικοκυριού. Οι πωλήσεις τους αυξάνονται με ρυθμό 5,7% έναντι 3,6% του συνόλου της αγοράς FMCGs, χάρη στη μείωση της μέσης τιμής τους κατά 1,1%. Σε περιόδους οικονομικής πίεσης, οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο οικονομικές λύσεις, ενώ οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ εμπλουτίζουν τις επιλογές σε προϊόντα PL, καλύπτοντας αυτή την ανάγκη.
Φωτεινή Αποστόλου
Πηγή: FOODReporter 15 Νοεμβρίου 2024 #1293, σελίδα 2.