Από το «Εύγευστον» και την Καλλονή, στο προϊόν «Stani Dairy» και στις ΗΠΑ
Η ιστορία ξεκινά από ένα μικρό οικογενειακό αγρόκτημα στην Καλλονή.
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2019
Από την ηλικία των τριών ετών, ο Ιγνάτιος Βασιλέλλης άρχισε να μαθαίνει και να απορροφά κάθε γνώση και επιδεξιότητα μέσω της οικογένειας του και μέσα από εκείνο το αγρόκτημα.
Η έναρξη εργασιών έγινε το 2012 στη Μυτιλήνη, παρασκευάζοντας σε μια μικρή ιδιόκτητη μονάδα της Καλλονής γιαούρτι, ρυζόγαλο και τυριά, για να φτάσει το 2016 να ιδρύσει τη μόνη γαλακτοβιομηχανία των Ηνωμένων Πολιτειών που παράγει Greek Yogurt με την παραδοσιακή μέθοδο της στράγγισης από τσαντίλα.
Αρχικά η μονάδα της Καλλονής διένειμε τα προϊόντα με το σήμα “Εύγευστον” στην τοπική αγορά και σε αλυσίδες supermarkets της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Πλέον, το εργοστάσιο των ΗΠΑ διανέμει ελληνικού τύπου γιαούρτι σε τέσσερις Πολιτείες της Αμερικής, απασχολεί οκτώ άτομα, ενώ τα προϊόντα του έχουν τοποθετηθεί σε Αμερικανικές αλυσίδες και σε όλα τα ελληνικά εστιατόρια του Μανχάταν, σε συνεργασία με Χονδρεμπόρους.
Δεύτερη στο food service του Greek Yogurt. Η βασική δραστηριότητα της “Stani Dairy” είναι το food service, κατηγορία στην οποία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης των ΗΠΑ – με την κυκλοφορία συσκευασίας 4,5 κιλών greek yogurt –, όπου πραγματοποιεί και το 80% του τζίρου της. Σε ό,τι αφορά τη λιανική, η εταιρεία έχει λανσάρει πέντε ατομικές συσκευασίες των 150 γραμμαρίων (απλό, με μέλι, μύρτιλο, φράουλα και ροδάκινο).
Σχέδιο της “Stani Dairy” είναι να επεκταθεί το brand της σε όλες τις ΗΠΑ, ενώ μέχρι τα τέλη του 2019 ο κ. Βασιλέλλης σχεδιάζει την υλοποίηση επένδυσης 400.000 ευρώ για τον τετραπλασιασμό της παραγωγικής δυνατότητας, που φτάνει τους 40 τόνους στραγγιστού γιαουρτιού μηνιαία.
Στο πλάνο είναι επίσης η επιστροφή στην Ελλάδα, αυτή τη φορά με το σήμα της Stani, με το αισιόδοξο σενάριο να θέλει το άνοιγμα της μονάδας το 2021. Η προϋπολογισμένη δαπάνη εκτιμάται στα 3 – 5 εκατ. για την παραγωγή γιαουρτιού και φέτας, με στόχο την προώθηση στην αμερικανική αγορά και την εξαγωγή των προϊόντων κατά 90%. Σκοπός είναι επίσης η προώθηση των ντόπιων παραγωγών.