Αυξητικά τρέχουν οι πρώτοι μήνες του 2022 για τους κλάδους του Λιανικού εμπορίου και του εμπορίου FMCG (Fast Moving Consumer Goods) δείχνοντας ότι φέτος υπάρχει η δυνατότητα να ξεπεραστούν οι δυσκολίες των προηγούμενων ετών.


Παρασκευή, 13 Μαΐου 2022


 

Παρά τις συνέπειες της απροσδόκητης πανδημίας, το Λιανικό εμπόριο συνεχίζει να βρίσκεται στην 2η θέση της Ελληνικής οικονομίας και το εμπόριο FMCG να έχει μεγάλη σημασία για την Διεθνή οικονομία.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (Ελληνική Στατιστική Αρχή), ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο παρουσίασε αύξηση 16,8% κατά τον μήνα Φεβρουάριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2022 και ο Γενικός Δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε επίσης αύξηση 10,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2022[1]. Σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο είχε παρουσιάσει μείωση 3,0% τον Φεβρουάριο 2021 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2021, καθώς επίσης, ο Γενικός Δείκτης Όγκου είχε μειωθεί κατά 1,8% τον Φεβρουάριο 2021 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2021[2].

Στη νέα ψηφιακή εποχή που διανύουμε με τις απρόοπτες προκλήσεις της αγοράς και τις συνεχείς αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις προσπαθούν διαρκώς να αναπτύσσουν την ψηφιακή τους ωριμότητα με νέες και καινοτόμες στρατηγικές, προκειμένου να διεκδικήσουν μια θέση στην κορυφή τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς αγοράς.

Ειδικότερα, η σημασία του εξαγωγικού προσανατολισμού της βιομηχανοποίησης έχει καταστήσει την εισχώρηση νέων και καινοτόμων προϊόντων στη διεθνή οικονομία πλέον ταυτόσημη με την ανάπτυξή τους. Οι λιανέμποροι έχουν μάθει ότι πρέπει να χρησιμοποιούν τα δεδομένα των καταναλωτών για να μεταβούν από τη στρατηγική που βασίζεται στο προϊόν σε μια στρατηγική με γνώμονα τον πελάτη. Αυξάνοντας την καινοτομία και την παραγωγικότητας τους, οι επιχειρήσεις γίνονται πελατοκεντρικές και προσφέρουν στους καταναλωτές τους εμπειρίες παντός καναλιού με τον εξορθολογισμό των διαδικασιών τους.

Επιπροσθέτως, η ζήτηση για προϊόντα FMCG είναι σταθερή σε καθημερινή βάση. Τα συγκεκριμένα προϊόντα θεωρούνται λιγότερο επιρρεπή σε πτώσεις των πωλήσεων τους κυρίως σε περιόδους κρίσης. Το εμπόριο FMCG διακρίνεται για τον υψηλό βαθμό ανταγωνισμού, καθώς εμφανίζει συνεχώς νέα και καινοτόμα σήματα και προϊόντα που πωλούνται γρήγορα και σε χαμηλό κόστος, γεγονός που τα καθιστά αγαπητά στο καταναλωτικό κοινό.

Τέλος, οι επιχειρήσεις αναμένουν ότι η εποχή μετά την πανδημία θα συνεχίσει να έχει ρυθμούς ανάπτυξης, ακόμα και αν το Λιανικό εμπόριο και το εμπόριο FMCG θεωρούνται μεταξύ των πιο απαιτητικών βιομηχανιών παγκοσμίως.

Παραπομπές:

[1] https://www.statistics.gr/el/statistics/-/publication/DKT39/- 

[2] https://www.statistics.gr/el/statistics/-/publication/DKT39/2021-M02