Αυξήθηκαν κατά 2,96% τα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ το 2021
Αύξηση του ρυθμού αριθμητικής ανάπτυξης των σούπερ μάρκετ που ανήκουν σε αλυσίδες εταιρειών του οργανωμένου λιανεμπορίου υπήρξε στη χώρα το 2021, σε σύγκριση με το 2020. Η έρευνα, τα συμπεράσματα και αναλυτικά στατιστικά στοιχεία αναφέρονται στην ειδική ετήσια έκδοση ΠΑΝΟΡΑΜΑ των ελληνικών σούπερ μάρκετ, που εκδίδεται από την BOUSSIAS.
Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2022
Ειδικότερα, η ετήσια σχετική μεταβολή μεταξύ 2020 και 2021 ανήλθε στο 2,96% έναντι 2,65%, πράγμα που σημαίνει ότι στο δυναμικό των αλυσίδων προστέθηκαν συνολικά 77 νέα καταστήματα όλων των μεγεθών το 2021 και ένα ακόμη, από εξαγορά μεμονωμένου σούπερ μάρκετ.
Συνεπώς, ο συνολικός αριθμός των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα έφτασε τα 2.704 καταστήματα συν πέντε νέων στην Αττική, τα οποία απλώς αντικατέστησαν πέντε εταιρικά που πέρασαν σε χέρια franchisees, χωρίς να αλλάξει ο συνολικός αριθμός καταστημάτων της αλυσίδας στην περιοχή (Bazaar). Το 2020 είχε ολοκληρωθεί με 2.631 σούπερ μάρκετ.
Η μεγαλύτερη αριθμητική μεταβολή αριθμού καταστημάτων συνέβη στην Αττική, όπου εγκαινιάστηκαν 28 συν πέντε νέα σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για αύξηση κατά 3,06%, σε σχέση με το 2020. Σε απόλυτη τιμή, ο συνολικός αριθμός σούπερ μάρκετ στην Αττική αυξήθηκε σε 941 από 913.
Επενδυτική κινητικότητα ως προς νέα καταστήματα επέδειξαν οι αλυσίδες και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου εμφανίστηκαν δώδεκα νέα καταστήματα και ολοκληρώθηκε επίσης μία εξαγορά μεμονωμένου σούπερ μάρκετ, ώστε ο αριθμός στη συγκεκριμένη περιφέρεια να φθάσει τα 558 σούπερ μάρκετ συνολικά. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 2,2%.
Στην ίδια ρότα, οι επιχειρηματίες του κλάδου ίδρυσαν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου έντεκα νέα καταστήματα, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό τους σε 158 για το 2021, από 149 το 2020. Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου σημειώθηκε λοιπόν η μεγαλύτερη σχετική ποσοστιαία αύξηση σε ολόκληρη την Ελλάδα, αγγίζοντας το 6,04%. Το συγκεκριμένο ποσοστό γίνεται ακόμη πιο σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι σε άλλες επτά περιφέρειες της χώρας οι μεταβολές του συνολικού αριθμού σούπερ μάρκετ ήταν σχετικά μικρές, με μέγιστη ανάπτυξη το 3,2%, ενώ σε τρεις από τις ελληνικές περιφέρειες δεν έγιναν καν αγιασμοί νέων σούπερ μάρκετ μέσα στο 2021.
Οι πρωτοστάτες των εγκαινίων νέων σούπερ μάρκετ το 2021
Στο πεδίο πρωτοστάτησε η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία πρόσθεσε στο δίκτυό της 27 νέα καταστήματα, με ποσοστιαία ανάπτυξη 11,8% ως προς το 2020. Δεύτερη σε επίδοση ως προς τα νέα σούπερ μάρκετ ήρθε η αλυσίδα Market In, που ίδρυσε 14 νέα καταστήματα μέσα στο 2021. Με μονοψήφιους αριθμούς νέων καταστημάτων ακολούθησαν οι υπόλοιπες αλυσίδες: Η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ εγκαινίασε 6 νέα σούπερ μάρκετ, η ΑΒ Βασιλόπουλος 5, η Metro ΑΕΒΕ 4 νέα My market και άλλα 4 νέα σούπερ μάρκετ έθεσε σε λειτουργία η Bazaar.
Πηγή: Food Reporter #0851/2022-12-05